Sunday 14 January 2018

TRIP BANDUNG 4H 3M

Assalamualaikum...

Agak lama tidak bersua...

Hujung tahun baru-baru ini 4-7/12/2017 saya dan keluarga berkunjung ke Bandung,Indonesia.

Dah lama tidak melancong ke luar negara...alhamdulillah bertemu kembali kak Debbie..boss kain

Sulam Pesona..

Rudi merupakan tour guide kami selama 4 hari 3 malam..

Sangat puas hati dengan servis yang diberikan..

Hari Pertama (4/12/2017)

Saya dan keluarga sampai di

Kemudian terus ke Sulam Pesona

saya menginap di  Hotel Amaris..hotel 2 bintang..tapi makanannya sedap, bilik bersih, suasana nyaman serta hampir dengan jalan raya besar..

hari pertama agak kepenatan, maklum flight 6.40 pagi, badan rasa letih dan ingin berehat sahaja di

hotel selepas makan tengahari dan membeli belah di Pasar Baru.

Hari Kedua (5/12/2017)

Nanti lah sambung..gambar pun problem x boleh nak upload..hihi...

Monday 20 February 2017

KEMBALI 2017

Agak lama tidak bersua....
Alhamdulillah tamat pengajian Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (Pengurusan Pendidikan) Dengan Kepujian dari UPSI ( 2012-2016 )
Nantikan daripada saya tempat-tempat menarik untuk dikunjungi...tunggu

Thursday 26 November 2015

CUTI-CUTI MALAYSIA

Assalamualaikum...

Agak lama tidak bersua...
Baru-baru ini saya dan rakan-rakan bercuti di dalam negara sahaja...InsyaAllah tahun depan saya akan ke Bandung, Indonesia lagi..

Mula-mula kami pergi mandi ke Pantai Teluk Batik..x ramai orang mungkin ibu bapa bekerja walaupun cuti sekolah...

teluk batik

banana...seram jugak nak naik...

Hilang stress bila dapat menjerit sekuat hati di laut..hihi

Jam dah pukul 1.30 petang, rasa penat pun ada. Jadi kami lihat tempat penginapan MARINA COVE RESORT , LUMUT..Alhamdulillah masa tu x ramai orang , jadi kami boleh check in awal untuk berehat..

Mandi kat bawal hotel

Dari atas hotel ambil gambar...

Dah penat mandi, lapak pulak..x ingat apa nama restoren..tempah ikan siakap 3 rasa, tomyam                         campur, telur bistik, sayur campur...hmmm....lena betul tidor lepas tu...haha

Rasa seronok bercuti dengan anak murid meraikan mereka yang dapat cemerlang dalam UPSR dan PSRA....

Jumpa lagi....

Monday 8 December 2014

TRIP HO CHI MINH 4H 3M ( 1-4 DISEMBER 2014)

Jam menunjukkan 12.19 a.m. x ngantuk pulak..hr tu sy kata nk ceritakan ttg lawatn sy ke vietnam..
tiba hari yg dijanjikan sy pun berjumpe dgn rakan di KLIA2 pada 1/12 lalu..

Rasa teruja utk ke vietnam..almaklum ni first time sy mnjejaki kaki ke sana... pkl 12.00 p.m flight kami bergerak ke sana...

ni Nurul,  staf kembara sufi travel

prjlanan lbh kurang 1jam 50 minit utk smpi

alhmdulillah slmt mendarat di lapangan terbang di ho chi minh..ape ke namanya..tgklh ye..

Saya menginap di Blessing hotel..hotel 3 bintang..ok lah tu..jnji ada tmpt tido...kihh..kih deret bangunan dpn hotel mmg byk hotel dan kedai mkn halal...

dtg ke sini rugi x minum kopi susu ais..best..3 mlm bli ..hihi RM 3.00

tentang makan mmg tour guide bw kami ke restoren HALAL...mmg sedap makanannya..puas hati la..

ni gmbr sy di sg mekong..dpt lak minum air kelapa..

mula2  gayat jgk nk naik perahu ni..almaklum brat bdn makin naik..hihi..lama2 ok..seimbngkn..6 org satu perahu..2 org yg mndayung..
 ni di cu chi tunnel..eh betul ke ejaan..pndai2 lah korng cr yg betul klu salah eja..huhu

x sangka ..jumpe pulak cikgu sy masa di sklh menengah SAMPP kat kedai mkn 1Malaysia.....di malaysia x jumpe..tp jumpe di vietnam..ok lah tu..

amboi..seronok betul kwn2 satu group dgn saya memilh kain sutera vietnam dan telekung.. sy guna RM je di sana...sy rasa elok jgk tukar sikit pd Dong..mgkn ada wktu2 tertentu kita nk guna dong..

ini sy di pejabat pos..bj biru tu Tour Guide kami..Alan namanya..boleh ckp melayu wlpun ada pelat2..tp ok lah..kami happy dgn celotehnya..
 ni gmbr ms hari last beli kain sutera vietnam di Pasar Benh Tanh..

1.30 p.m sy dh gerak ke lapangan terbang..bagasi rupanya 25kg..ingat lps kat kastam..rupa2nya sy punya x jln pun..alhmdulillah ada Alan..dia yg ckp guna bhs vietnam..akhirnya beg sy lepas /bergerak..rasa cuak jgk masa tu..
pengalaman yang berharga..selain melancong sy dpt juga bertemu dgn rakan2 baru...
ok lah..mata pun dah layu ni..
jumpa lagi..di destinasi yang lain..

Tuesday 30 September 2014

Jom Jalan-jalan

Assalamualaikum dan Selamat malam...

Baru hari ini rasanya macam nak bercerita dalam blog...

Tidak sabar menunggu tarikh 01 - 04 Disember 2014 ini...saya akan ke Ho Chi Minh, Vietnam..

Baru pertama kali menjejaki kaki ke sana...

Rasa teruja untuk ke sana...

Mudah-mudahan akan dapat pergi ke China, Korea dan negara-negara Eropah pulak...

Semestinya umrah dan haji menjadi pilihan di hati...Insya Allah..

Beryukur dengan apa yang ada...

Thank You Allah...

Saya akan cerita tentang Vietnam sekembalinya saya dari negara tersebut...TUNGGU...

Tuesday 5 August 2014

Medan- Parapat -Berastagi

Assalamualaikum....

Agak lama tidak bersua ...
Terasa rindu untuk bertemu..
Tugasan di sekolah dan kuliah membataskan pertemuan kita....

Sebenarnya gambar ini diambil semasa saya melancong ke Medan pada tahun 2011 bersama anak buah dan rakan-rakan. Saya kongsikan gambar-gambar pemandangan dan tempat-tempat menarik yang boleh dikunjungi oleh rakan-rakan yang belum lagi berkunjung ke Medan.  Mana tahu anda akan berminat untuk melancong ke negara luar, khas untuk pengunjung blog saya ...

Demi keselamatan ..hehe

Air terjun Sipiso-piso (dibelakang)

Pasar Berastagi

macet

Sunday 15 December 2013

Padang-Bukit Tinggi, Indonesia

Selamat bertemu para pengunjung blog saya. Kerja dan tugasan yang dilalui tidak mungkin akan membiarkan saya patah semangat untuk melancong bersama rakan-rakan. Oleh itu, pada 2 Disember 2013 hingga 5 Disember 2013 yang lalu saya telah melancong ke Padang-Bukit Tinggi pula. Seramai 8 orang yang terdiri daripada kaum hawa telah berada di LCCT pada pukul 4.30 pagi. Hari itu saya dan rakan-rakan bertolak pada pukul 7.50 pagi. Rupanya tidak lama saya berada di dalam kapal terbang, sudah sampai kami di lapangan terbang Minangkabau, Padang. Pada hari itu saya merupakan ketua lawatan ini, maka nama saya telah dipamerkan tatkala saya dan rakan-rakan melepasi pintu keluar. Pemandu kami bernama Hendri membawa beg-beg yang dibawa masuk ke dalam van pelancongan yang memuatkan 10 orang penumpang. Dari situ, kami dibawa menuju ke Bukit Tinggi. Mengikut kata Hendri, perjalanan ke Bukit Tinggi mengambil masa 2 @ 3 jam  dari Padang. Sepanjang perjalanan, kami melihat penjual menjual sengkuang yang disusun cantik di samping rumah-rumah yang bercirikan Minangkabau. Ooopps..rasa mengantuk pula. nanti saya sambung cerita saya . Nantikan...

Tempat-tempat menarik yang dilawati...inshaAllah perjalanan seterusnya pada tahun 2014 ingin ke Vietnam (Ho Chi Mint) . Semoga doanya dimakbulkan untuk sampai ke sana....amin